Az eredmények a Case IH Efficient Power technológia kiemelkedõ értékeit bizonyítják

Az elismert Egyesült Államokbeli Nebraska Traktor Teszt Laboratórium elõzetes teszt eredményei azt bizonyítják, hogy a legújabb Case IH Steiger és Magnum traktorok, amelyek szelektív katalitikus redukció (SCR) technológiát alkalmaznak annak érdekében, hogy teljesítsék a Tier 4A károsanyag kibocsátási elõírásokat, új iparági rekordokat állítottak fel az üzemanyag hatékonyság terén.

A tesztek megmutatták, hogy az új Case IH gépmodelleknek számos elõnye van a versenytársak traktoraival szemben, amelyek többek között az alábbiak:

  • Rekord alacsony üzemanyag fogyasztás, amely akár 12%-kal kisebb, mint a versenytársak Tier 3-as gépeinek fogyasztása
  • Akár 502 lóerõ vonóteljesítmény – amely szintén új rekord
  • Alacsonyabb üzemeltetési költségek a Efficient Power technológia jóvoltából

A Nebraska tesztek során a Tier 4A Case IH Steiger és Magnum traktorok maximális vonóerejét és üzemanyag fogyasztását mérték. Az elõzetes eredmények az alábbiakat mutatták:

  • Az új Steiger és Magnum Efficient Power (EP) traktorok akár 6 százalékkal több vonóerõt képesek leadni, és akár 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a versenytársak gépei;
  • 502 lóerõ maximális vonóerõ az új Steiger 600 EP, valamint 273 lóerõ maximális vonóerõ a Magnum 340 EP esetén, és ezek az értékek magasabbak, mint ugyanezen kategória bármely Tier 3-as traktorának adatai;
  • A lóerõ-üzemóra-gallon viszonylatban mért üzemanyag fogyasztás terén maximális teljesítmény mellett az új Tier 4A Steiger 600 EP 10 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a John Deere 9630 maximális vonóerõnél, és 12 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a maximális vonóerõ 75 százalékán.
  • Az új Steiger 450 EP 6 százalékkal kevesebbet fogyasztott, mint a John Deere 9430 maximális vonóerõ mellett, 11 százalékkal kevesebbet fogyasztott a maximális vonóerõ 75 százalékán, és 6 százalékkal kevesebbet fogyasztott standard fordulatszámú TLT alkalmazás során.
  • Az új Magnum 340 EP 6 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztott, mint a John Deere 8345R modell maximális vonóerõ mellett, 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztott a maximális vonóerõ 75 százalékán, és 6 százalékkal kevesebbet fogyasztott standard fordulatszámú TLT alkalmazás során.

A rekord értékek mögött lévõ technológia

A Efficient Power technológiát alkalmazó új Steiger/Quadtrac és Magnum traktorok a károsanyag kibocsátás szabályozását a motorblokkon kívül végzik dízel kipufogógáz adalék (DEF) segítségével, vagy közismertebb márkanevén AdBlue adalékkal. Ez a technológia általánosan alkalmazottá vált az újabb Tier 4A dízelmotorokon, beleértve a tehergépjármû gyártókat is.

A kipufogógáz recirkulációs rendszerekkel (EGR) ellentétben az SCR technológia tiszta és hideg levegõt vezet a motorba. Ez lehetõvé teszi a Case IH számára a motorok égési folyamatának finomhangolását az alacsonyabb üzemanyag fogyasztás, a kisebb motor hõmérséklet, a nagyobb megbízhatóság és a hosszabb karbantartási ciklusok érdekében. Ez a megoldás lehetõvé teszi a traktor felhasználók számára, hogy elkerüljék az olyan problémákkal való küzdelmet, mint pl. a korlátozott motor alapjárati idõ, amit az EGR rendszert alkalmazó bizonyos gyártók javasolnak a részecskeszûrõ regenerálási és karbantartási idejének korlátozása érdekében.

Az EGR rendszer használatának kerülésével nem csak az üzemanyag fogyasztást csökkentették, hanem alacsonyabb hõmérsékleten tudják tartani a motorolajat, ami lehetõvé teszi a motorolaj csere ciklusok meghosszabbítását és a hosszabb motor élettartamot.

Az új Steiger/Quadtrac EP és Magnum EP traktorok az üzemanyag takarékos SCR technológián kívül nagyszámú egyéb újdonságot tartalmaznak. Mindkét típus vezetõfülkéje új, ergonomikus MultiController kartámasz konzollal és AFS Pro 700 színes kijelzõvel van felszerelve, valamint új opciós kabinrugózással. A többi, kategória elsõ jellemzõ magába foglalja a nagyobb teljesítményt, amely akár 670 lóerõ csúcsteljesítmény is lehet, az akár 428 literes percenkénti hidraulikus teljesítményt, és természetesen a jól ismert Quadtrac opció a nagyobb vonóerõt és a talajkímélõ járószerkezetet a szántóföldön, valamint könnyû szállítást a közúton.