A Hungexpo Budapesti Vásárközpontban ma megkezdődik az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari kiállítás (OMÉK). Az október 2-áig tartó rendezvényt annak fővédnöke és védnöke, azaz Orbán Viktor miniszterelnök, és dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter nyitotta meg. Az esemény szervezője az Agrármarketing Centrum (AMC).

Ünnepélyes megnyitóval vette kezdetét a 75., jubileumi OMÉK. E keretek között került sor a jeles alkalom tiszteletére hirdetett OMÉK-díjak kiosztójára is. Az ágazat szereplőinek kiemelkedő teljesítményének elismeréseként 12 kategóriában hirdettek OMÉK díjakat, köztük olyan új, kulcsfontosságú területekre vonatkozóan, mint agrárinnovációs díj, vidékfejlesztési díj, biogazdálkodás díj. A díjazottak az elismeréseket Orbán Viktor miniszterelnöktől és Fazekas Sándor vidékfejlesztési minisztertől vehették át.

„A magyar föld legjava”, vagyis biztonságos, kiemelkedő minőségű magyar élelmiszer. A szervező
tudatosítani szeretné a látogatókban, hogy a bemutatott hazai alapanyagok és feldolgozott termékek
ellenőrzött forrásból és folyamatokon keresztül jutnak el a termelőtől a fogyasztóig, garantálva a
biztonságot és a kiemelkedő minőséget.

A szakmai jelleg megtartása mellett az AMC kiemelt célja, hogy a rendezvény a fogyasztók, a
nagyközönség számára is vonzóvá váljon. A városi közönség az OMÉK kiállítóinak segítségével láthat
bele a gazdaélet mindennapjaiba. Interaktív programok segítségével és a kiállítók bemutatóin keresztül
győződhetnek meg arról, hogy nem csupán a hazai munkahelyek védelme miatt jó, ha magyar terméket
vásárolnak.

Az élelmiszert gyártó és forgalmazó cégeket, valamint a mezőgazdaság beszállítóit az „A” kiállítási
csarnokban helyezik el. 14 000 négyzetméternyi szabad területen mutatják be a mezőgazdasági gépeket
gyártó és forgalmazó cégeket. Az állatbemutatót és -bírálatot a „B” és „D” pavilonokban rendezik meg.
Összesen 17 faj több mint 800 egyede jelenik meg a két pavilonban és a Kincsem Park kijelölt területén.
A G pavilonban egyedülálló módon Magyarországon először borkóstoló zónát alakítanak ki. Tematikában
borhoz illő sajtkészítő vállalkozások is megjelennek a pavilonban, és a kínálatot két csárdával teszik még
változatosabbá.

A fedett megjelenést a kiállítási csarnokokat összekötő passzázs alatt faházas fesztivál is kíséri. Itt több tucat kistermelő gondoskodik majd a fesztiválhangulatról: házias ízekkel, hagyományos élelmiszerek
árusításával és kóstoltatásával biztosítják, hogy az esti programok alatt se éhezzenek, szomjazzanak a
szórakozni vágyók. A fesztiváljelleg fokozása és a maximális szórakoztatás érdekében a szervezők az
összes érzékszerv ellen támadást indítanak: ha a látogatók mindent megízleltek, megcsodáltak, és, akkor
a további kikapcsolódást Zséda, Tolvai Renáta, Takács Nikolas, az Irigy Hónaljmirigy, az Old Boys és
még sok más kiváló hazai előadó koncertjei biztosítják.

A Kincsem Park területén lovas programok fogják szórakoztatni a nagyérdeműt, melyek közül kiemelkedő
jelentőségű két galopp futam is.

A kiállítás helyszínére „kitelepül” a Vidékfejlesztési Minisztérium is, hogy képviselői fogadó óráikon és
szakmai megbeszéléseken találkozhassanak az érdeklődőkkel. A minisztérium, a háttérintézmények,
szakmai szervezetek bevonásával több mint húsz konferenciát is terveznek. A VM-stand mellett, az
oktatás-kutatás külön, 200 nm-en jelenik meg, továbbá 150 nm-en interaktív gyermekprogramok várják a
látogatókat.

„A legfrissebb összesítésnél kijelenthetem, hogy már több kiállítóval szerződtünk, mint 2005-ben. Több,
mint négyszáz kiállító jelenik meg a pavilonokban, s szerint az ágazat csaknem minden lényeges
szegmense bemutatkozik. A helyzet azért is nehéz, mert az értékesítési szokások megváltoztak, és
egy kiállításon való megjelenés drága. De ez nem csak idehaza van így, a világon mindenütt nehéz a
termelőket, a gazdálkodókat a hagyományos kiállításokra becsalogatni. Az internet előretörésével a

látogatók száma is csökkent. Az OMÉK szervezését az is bonyolította, hogy régen volt az előző, és a
nagyközönség elfelejtette már ezt a fogyasztói bemutatót, így újra kell építeni ezt a „márkát”. Nekünk
az a célunk, hogy olyan rendezvénnyel álljunk a látogatók elé, amelynek eredményeként olyan biztatást
kapunk, hogy érdemes volt, és sűrűbben szeretnének ilyen tartalmas kiállítást.” – nyilatkozta Dr. Simon
Péter, az AMC igazgatója.

Remélhetőleg minél többen érzik szívügyüknek és vesznek részt kiemelkedő minőségű termékükkel az
őszi kiállításon, hogy az esemény valóban a magyar agrárium ünnepévé váljon!