Megélénkült az élelmiszerek forgalma húsvétkor. Az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint a húsvéti ünnepkör jellemző termékei közül a sonkák eladása nőtt leginkább.
A CBA-hálózat üzleteiben összességében az idei húsvéti forgalom 4-6 százalékkal emelkedett az előző évihez képest – közölte Fodor Attila, a társaság kommunikációs igazgatója.
A húsvéti ünnepkör jellemző termékei közül a sonka eladása nőtt leginkább, a mennyiségi emelkedés 15-20 százalékos volt. A várakozásoknak megfelelően jobban fogytak a minőségi, azaz a hagyományosan érlelt sonkák, mint tavaly. Az ár azonban alapvető tényező, így a gyorspácolt termékekből értékesítettek a legtöbbet – mondta az  igazgató.
Tojásból viszont jelentősen, 20-30 százalékkal kevesebbet adtak el, mint tavaly húsvétkor. Fodor Attila szerint korábban megszokott volt, hogy a húsvéti ünnepek körüli időszakban négy-ötszörösére emelkedett a tojás értékesítése az átlagos napokhoz képest. Ez idén nem így történt, annak ellenére, hogy a CBA-üzletekben akciókkal is várták a vásárlókat. Megjegyezte: húsvét óta csökkent a tojás ára, azóta a vásárlás is érezhetően nőtt.
Csokifigurákból 4-6 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel ezelőtt. A csokoládék esetében is megfigyelhető, hogy a minőségi, tehát a tejcsokoládéból készült termékek iránt nagyobb volt az érdeklődés, mint korábban. Ezzel együtt is több fogyott azonban a tejbevonó masszából készült olcsóbb termékekből. A kommunikációs igazgató szerint a csökkenéshez hozzájárulhatott, hogy az édesiparban dolgozó cégek közül volt olyan, amely visszafogta a szezonális termékek gyártását, így a CBA nem is tudta minden termék esetében beszerezni az igényelt mennyiséget.

MTI  2012. április 30., hétfő