Egyre kevesebb kenyeret vásárolunk.
Továbbra is óriási küzdelmet jelent a kis- és középvállalkozások számára, hogy a nagyvállalatok és a rendkívül nehéz gazdasági helyzet szorításában életben tartsák üzemeiket. A térség pékségei számára is mindennapos megoldandó feladatként jelenik meg, hogy a növekvő költségek és a csökkenő kereslet mellett fenntartsák működésüket.

Sebestyén László

– Minden területen érvényesítenünk kell a hatékonyság javítást, a kiadások csökkentését, ugyanakkor folyamatosan reagálni kell a piac által diktált igényekre – mutatott rá a Jászberényben pékséget működtető Sebestyén László. Az üzemben tegnap mutatták be közel kettőszáz érdeklődő számára, hogy milyen utat jár be a liszt, mire mindennapi kenyerünk az asztalra kerül.Az elmúlt években több ütemben közel százmilliós nagyságrendben hajtott végre fejlesztéseket sütőüzeme korszerűsítésére, ugyanakkor ügyeltek arra is, hogy ne gépesítsék túl a munkafolyamatokat. Egyrészt ez a kenyér jellegének változását is magával hozta volna, másrészt a munkaerő szükséglet is csökkent volna jelenleg mintegy hetven munkavállalónak adnak álláslehetőséget.
– A válság mindenképp érezteti hatását a pékségekben – mondta hozzá Ilonka Boldizsár. A Jászapátin sütőüzemet működtető cég vezetője kiemelte, hogy az elmúlt években átrendeződött a fogyasztás szerkezete, miközben folyamatosan szűkült a kereslet. Egyértelműen jóval kevesebb kenyeret, és egyéb pékárut vásárolnak az emberek a korábbiaknál.
– 2010-ben még egyfajta stagnálást figyelhettünk meg a fogyasztásban – mondta –, 2011-ben már enyhe csökkenés vette kezdetét, ami idén júliusig folytatódott. Júliusban azonban egy drasztikus, mintegy 10 – 15 százalékos visszaesést tapasztalhattunk.

szoljon.hu